Långledighet och Dublin... igen.

Hallå i natten!

Jag jobbar sista natten nu innan två veckors ledighet. Och jo, jag hör hur det låter. Känns verkligen som att jag är ledig HELA TIDEN nu när jag jobbar natt. Kan knappt förstå det själv ibland.
 
Och inte ens en endaste semesterdag har jag behövt ta ut denna gång heller, då jag och kollegan har gjort lite smidiga turbyten istället. Älskar som sagt detta jobb.

Så vad gör jag nu här på min sista natt?

Jo, jag slösurfar i vanlig ordning, spelar tetris på jobbmobilen (HEJ BEROENDE!), småpratar med de goa sjuksköterskorna via telefon, sipprar på min kära celsius (HEJ BEROENDE NUMMER TVÅ), publicerar lite grejer på min instagram som varit rätt död på slutet och sitter faktiskt och är lite smått avis på alla som får jobba dag imorgon. Det nalkas nämligen Midsommarfirande här på mitt mysiga Bankogatan och då ska jag alltså hem och sova istället. Jaja, jag får ta igen det på kvällen när jag ska ha midsommarmys med syrran och Alice. ♥
 

- -
 

Livet annars är i vanlig ordning rätt tjusigt här i gbg-town. Jag har väl haft någon vecka av självtvivel kanske, det ska jag ändå erkänna, men det är mest externa orsaker om vi säger så. Samtidigt har jag bestämt mig för att sluta haka upp mig på sånt jag ändå inte kan kontrollera, som det definitivt är i detta fall. Fråga min dagbok dock hur det har gått med den biten... haha. /Den evige ältaren.

Näe, men ärligt tror jag verkligen att jag behöver komma bort en stund nu och "blåsa ur skallen". Och vad passar inte bättre då än den klassiska tillflyktsorten för fröken Brunlöf, nämligen Dublin? Hahaha, ingen är förvånad.
 
Men faktiskt så har denna resa varit bokad ett tag. Fick nämligen en idé när jag var i Dublin nu senast och den föddes i och med att många av mina vänner alltid skriver till mig när jag väl är där, typ att de också vill hänga på nästa gång. Så jag kände att jag kommer aldrig komma iväg någon annanstans om jag hela tiden planerar in nya resor med olika vänner varje gång. Så kort därefter startade jag därför en gruppchatt med ett gäng favoritbrudar som jag visste ville åka dit med mig, typ en gång för alla, och voilà - på måndag bär det av!
 
Och visst är jag ASPEPP på att göra det med detta drömmiga gäng, det må ni tro! Men själva grundtanken var ju ändå, som jag sa när jag drog igång detta, att jag sedan skulle kunna "pensionera" Irland för ett tag, haha. För let's face it - det finns bättre städer här i världen än Dublin, liksom.
 
 
- ◊ -
 
 
Men det blir nog en helt ny form av upplevelse denna gång. Dels för att jag aldrig har varit där på sommaren och dels för dels för att det är så många av mina favoriter på samma resa. Vi är tre stycken (jag, Hanna och Karina) som sticker redan nu i veckan, bland annat för att se The Killers (!!!!!), medan resten kommer till helgen.
 
Vi var från början en grupp på åtta tjejer, men två har tyvärr fått förhinder och har hoppat av. Två till har inte bokat flyg än, men jag ligger på dem som en igel eftersom den ena är ingen mindre än min käraste Elin Stridh. Det måste därför hända, helt enkelt. Elin x 2 och allt det där.
 
Och det absolut roligaste med denna resa måste ju vara att jag hela tiden har varit strikt i att det ska vara en tjejresa. Med andra ord har jag förbjudit pojkvänner och annat trams. Men vad händer inte då, tror ni? Jo, nämligen att inte bara en utan TVÅ av mina kk:s här i Göteborg kommer vara på Irland exakt samtidigt som oss - av en fucking slump! Alltså, det händer ju bara inte. Eller jo, vänta. Det händer MIG! Standard, haha.

Jaja, sköj kommer det åtminstone att bli! Och se till att avfölja mig på Snapchat om ni inte vill ha en fullkomlig bombning av fylleklipp i den sanna irländska andan. Men det vet jag ju i och för sig att ni vill ha, för annars hade ni ju avföljt mig för länge sen med tanke på hur mycket jag brukar härja runt.
 
 

Till veckan blir det alltså en sån här tjusig Guinness-reunion igen. Bilden är från första gången jag var där 2014. Känns som hundra år sen och ett helt annat liv, but still: det svarta guldet i mitt hjärta!

Kommentera här: